Turkiet
Ja gott folk. Förra veckan tog jag och min trogna kompanjon och bokade oss en spontanresa till Turkiet. Vi kände att vi var tvungna när det var så billigt. För en vecka med all inclusive, flyg ToR, transfer ToR och bagage åt oss var, betalade vi 2800:-, så ni kanske förstår varför vi var tvungna! Jag jobbade i söndags, jag hade öppning på macken, så jag öppnade och jobbade fram till 10 när Stina kom och bytte av mig, sedan brassade jag raka spåret till Sundsvall för att byta bil och åka mot huvudstaden. Vi var framme i Stockholm strax efter 15, så bilresan flöt på fint. Vi stannade till och med i Gävle på vägen ner för att köpa lunch.
Vi checkade in bagagen på Arlanda och sedan gick vi och kikade i taxfreen i väntan på planet.
17.00 fick vi stiga på och 17.30 stack vi iväg mot varmare breddgrader.

Vi landade vid 22.30 svensk tid i Turkiet, här var klockan 21.30. Det tog sedan ca 3 timmar innan vi var framme på hotellet. Som tur var kunde jag sova på bussen. Väl framme checkade vi in och satte oss i lobbyn för att varva ner och för att kunna kolla på telefonerna, lobbyn, restaurangen och vissa ställen vid poolen är nämligen de enda ställena där wifi fungerar. Det är helt dött på vårt rum.. Så det gäller att passa på medan vi är i närheten av vart det funkar 😅

Vi klev upp vid 8.30 och gick ner för att äta frukost. Just frukost buffén är inte allt för imponerande men det finns några saker som går att äta.
Efter det gick vi och bokade Hamam, vi fick tid direkt så vi kilade ner en våning till deras lokal för massage och turkiskt bad.
Det var första gången för mig så det var väldigt spännande!
Vi fick börja med att ställa oss inne i ett rum som såg ut ungefär som ett duschrum, svårt att förklara. Där blötte de ner oss innan vi fick lägga oss på en stor varm platta där vi låg i 10 minuter. Sedan kom han som gjorde allt in igen och började peela mig. Han skrubbade med en handske så att allt gammalt skin lossnade, det var riktigt äckligt faktiskt men skönt efteråt. När han var klar med det fick jag skummassage. Det var riktigt skönt! Han sköljde sedan av mig och sen var jag klar i det rummet. Jag gick ut och han fortsatte med Johanna. Utanför fick jag sätta mig i en massagestol och fick där en ansiktsmask som fick ligga på i 15 min ca. Jag tvättade bort den när tiden gått ut och sedan var det dags för massage. Jag fick lägga mig på en brits där jag sedan fick helkroppsmassage. Det var jätteskönt!
Behandlingen var slut efter det. Jag rekommenderar det verkligen! Det är skönt, avslappnande och bra för huden. Så prova nästa gång ni får chansen!

När vi var klara med hamam gick vi ut till poolen och lade oss för att sola. Vi hade 30 grader varmt i måndags. Vi båda somnade i solen, haha. Vi gjorde inte mycket mer i måndags. Vi åt såklart och både lunchen och middagen var riktigt bra!

I tisdags klev vi upp vid 9 och gick och åt frukost, sedan direkt ut till poolen för att sola. Där blev vi hela dagen tills det blev dåligt väder igår kväll, då gick vi in och chillade. Senare på kvällen tog vi oss en promenad till en jättestor butik, typ som en Ica butik, för att handla lite. SHIT vad billigt det var där! Vissa saker kostade knappt 1 Lira, vilket är 3 svenska kronor! Helt sjukt!
Vi handlade lite chips och choklad 😏😏 och sen gick vi tillbaka till hotellet. Vi tog det lugnt resten av kvällen innan vi lade oss för att sova. Jag vaknade imorse av att det regnade och åskade som tusan! Inte en bra start på dagen. Så vi tog extra sovmorgon innan vi gick och åt frukost. Vi har inte solat något än idag för att solen inte kikar fram än, men den är på god väg så vi ska strax gå ut. Vi tänkte eventuellt lägga oss på stranden idag, skööönt!